Ćwiczenia na dolne partie brzucha

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInUdostępnij

Ćwiczenia na dolne partie brzucha są bardzo ważnym elementem w procesie odchudzania i kształtowania mięśni brzucha. Jeśli chcemy mieć super płaski brzuch z ładnym zarysem wszystkich mięśni, musimy ćwiczyć wszystkie partie mięśni brzucha. Nie należy zapominać o mięśniach skośnych, prostych oraz bardzo ważnych dolnych partiach mięśni brzucha. Trenując tylko jedną partię mięśni brzucha nie uzyskamy satysfakcjonującego efektu. Ćwiczenia na dolne partie brzucha powinny być zawarte w każdym programie treningowym. Silne dolne partie mięśniowe stabilizują naszą postawę oraz chronią nas przed urazami kręgosłupa. Dolne mięśnie brzucha to obszar z którego bardzo trudno usunąć tkankę tłuszczową. Jednak jest to możliwe, gdy zastosujemy ćwiczenia na dolne partie brzucha oraz odpowiednią dietę. Jeśli chcemy szybciej spalić tłuszcz z tej partii mięśni możemy dodatkowo zastosować ćwiczenia kardio, czyli trening aerobowy, który skutecznie rozprawi się z tłuszczem na brzuchu.

Ćwiczenia na dolne partie brzucha, które tu przedstawiamy wymagają sporej kontroli ruchu oraz pełnego skupienia i są dość trudne do prawidłowego wykonania. Wiele osób ma problem z prawidłowym wykonaniem ćwiczeń na dolne partie brzucha i niepotrzebnie angażuje inne partie ciała jak plecy oraz biodra. Podczas ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha staraj się angażować tylko i wyłącznie brzuch. Zacznij systematycznie trenować dolne partie mięśni brzucha i stopniowo zwiększaj poziom trudności.

 

Ćwiczenia na dolne partie brzucha – 10 minutowy trening

 

 

 

Poniżej przedstawiamy dodatkowo 4 podstawowe ćwiczenia na dolne partie brzucha

 

Unoszenie wyprostowanych nóg

 ćwiczenia na dolne partie brzuchaćwiczenia na dolne partie brzucha

  • Leżymy płasko na podłodze.
  • Wyprostuj nogi, połóż ręce wzdłuż ciała.
  • Unoś pomału nogi tak, aby utworzyły kąt prosty z twoim ciałem. (pozycja początkowa)
  • Powoli opuść nogi, zatrzymując je na 3 sekundy nad podłogą, tak aby stopy nie stykały się z podłogą. Powróć do pozycji początkowej.

Zrób 2 do 3 serii po 15 do 20 powtórzeń. Odpoczywaj 2 minuty pomiędzy seriami.

Nożyce

ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha

ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha

  • Leżymy płasko na podłodze.
  • Wyprostuj nogi i unieś tak, aby utworzyły z podłogą kąt 45 stopni. Ważne, aby plecy cały czas przylegały do podłogi.
  • Przekładaj jedną nogę nad drugą na zmianę napinając jednocześnie mięśnie brzucha.

Zrób 35 powtórzeń tego ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha, po czym możesz zrobić 1 minutową przerwę. Wykonaj 3 takie serie.

Jeśli chcesz szybko odchudzić brzuch zastosuj ćwiczenia kardio, np. bieganie, jazda na rowerze czy pływanie. Trening kardio powinien trwać co najmniej 30 minut dziennie przez 3-4 dni w tygodniu.

 

Brzuszki odwrócone

ćwiczenia na dolne partie brzucha 1ćwiczenia na dolne partie brzucha 1

  • Leżymy płasko na podłodze. Plecy przylegają płasko do podłogi.
  • Przyciągnij kolana do klatki piersiowej tak, aby zgiąć kręgosłup. Wtedy atakujemy dolne mięśnie brzucha. Jeśli tego nie zrobimy ćwiczenie oddziałuje głównie na biodrach.
  • Powrót do pozycji wyjściowej.

Wykonaj 2 do 3 serii po 15 do 20 powtórzeń. Po każdej serii odpoczywaj 2 minuty.

 

Przyciąganie kolan w zwisie

ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha 2ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha 2

  • Do tego ćwiczenia na dolne partie brzucha będziemy potrzebować drążka lub specjalistyczny przyrząd jaki znajdziemy na siłowni.
  • Zawiśnij na luzie, trzymając nachwytem.
  • Podciągaj kolana do klatki piersiowej.
  • Pleców cały czas wyprostowane, oddychaj regularnie.
  • Opuszczamy powoli nogi do pozycji początkowej.
  • Ćwiczenie wykonaj w 10-16 powtórzeniach.

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInUdostępnij

Może Ci się również spodoba

1 Odpowiedź

  1. VPS napisał(a):

    Cwiczac dolne partie miesni brzucha, badz konsekwentna, cwicz systematycznie przez dluzszy czas i sukcesywnie zwiekszaj poziom trudnosci. Dodajac do swojego treningu ogolne cwiczenia aerobowe, pomozesz swoim miesniom brzucha osiagnac zadowalajacy stan szybciej, anizeli skupiajac sie tylko na rzezbie brzucha.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ćwiczenia na brzuch, dieta 6 pack. Jak schudnąć z brzucha located at Poland , super-brzuch.pl, Poland . Reviewed by Marcin Strzelecki rated: 4.8 / 5