Dieta South Beach – odchudzanie bez efektu jojo

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInUdostępnij

Dieta South Beach to kuracja odchudzająca znana również pod nazwą dieta plaż południowych, którą należy traktować jak codzienny sposób odżywiania. Jest to specjalnie przygotowany program żywieniowy, który pozwala najpierw stracić zbędne kilogramy, a następnie pozwala na utrzymanie uzyskanej wagi bez efektu jojo. Kuracja ta została przygotowana przez amerykańskiego lekarza kardiologa dr. Arthura Agatstona z udziałem dietetyczki Marie Almon. Ich celem było ułożenie diety, która będzie charakteryzowała się zarówno wysoką skutecznością, oraz nie będzie nadwyrężała nadmiernie organizmu, a skutki diety będą trwałe. Stosowanie diety przez długi okres staje się sposobem na utrzymanie ładnej sylwetki. Dietę tą można stosować przez całe życie.

 

Na czym polega dieta South Beach ?

Dieta South Beach zbudowana jest z trzech występujących kolejno po sobie faz, z których każda następna jest mniej wymagająca od wcześniej zastosowanej. Istota diety nie polega na redukcji ilości kalorii jak w przypadku innych diet, lecz na zamianie tłuszczy pochodzenia zwierzęcego na zdrowsze tłuszcze z ryb, orzechów lub oliwek oraz spożywania posiłków o małym indeksie glikemicznym. Dzięki temu nie ma potrzeby ścisłej kontroli, ile zjadamy, a jedynie należy zwracać uwagę na to, co spożywamy. Stosunkowo niedawno lekarze i dietetycy przeprowadzili liczne badania na większej liczbie osób, aby poznać skuteczny sposób na odchudzanie.
Badacze ustalili, jak należy się odżywiać, co jeść a czego nie jeść i dzięki tym badaniom opracowano między innymi dietę South Beach.

Dieta South Beach przepisy Dieta South Beach

Faza 1 diety trwa przez 14 dni i ma na za zadanie pozbycie się uzależnienia od zbędnych cukrów oraz tłuszczu zwierzęcego, oraz utracie nadmiarowych kilogramów. W tej fazie nie można spożywać tradycyjnego jedzenia, takich jak chleb, ryż, ziemniaki i makaron, czyli spożywania tak zwanych pustych kalorii. Konieczne jest też wystrzeganie się słodyczy, ciast i lodów. Wykluczyć należy również spożywanie kalorycznego piwa i innych alkoholi. Na początku stosowania diety przez kilka dni bez spożywania tych produktów możesz odczuwać chęć ich spróbowania, ale po kilku dniach widząc dobre efekty diety, wytrwasz w postanowieniu kontynuowania diety.

 

Fazy — dieta South Beach

Dieta South Beach podzielona została na 3 poziomy, w których początkowo przemierzamy dość restrykcyjny jadłospis, po czym przechodzimy do mniej restrykcyjnego menu. Faza 1 jest najtrudniejszym poziomem, ze względu na to, że, należy wyzbyć się własnych przyzwyczajeń żywieniowych, czyli np.: zrezygnować z kofeiny, cukrów oraz alkoholu. W tym okresie możesz czuć lekkie rozdrażnienie, jednak dość szybko to uczucie minie i nie będziesz już odczuwać na te produkty ochoty. Takie podejście spowoduje szybką utratę masy ciała oraz powoli cieszyć się dobrym zdrowiem przez długie lata!

 

Faza 1

Początkowa faza 1 to najtrudniejszy, ale też najkrótszy etap diety. Okres trwania tej fazy to 14 dni, w której to usuwamy tkankę tłuszczową, jednocześnie normując poziom glukozy znajdującej się w krwi, co powoduje redukcję łaknienia oraz pomaga w przejściu przez kolejne fazy diety. Stan taki otrzymujemy dzięki usunięciu z diety produktów z dużą ilością węglowodanów w swoim składzie, tłuszczy nasyconych, skrobi oraz cukrów. Należy zrezygnować z tłustych mięs, makaronów, ziemniaków, ryżu, pieczywa, słodyczy. Możemy w tym czasie odczuwać dyskomfort z powodu braku tych produktów w diecie, lecz zrekompensują nam to duże efekty diety. Pozbędziemy się w ten sposób około 7 kilogramów w ciągu 2 tygodni, po czym po przejściu do fazy 2 będziemy mogli trochę uzupełnić naszą dietę o dodatkowe produkty. Ze względu na to, że dieta South Beach nie jest bardzo obciążająca organizm, świetnie nadaje się jako dieta w okresie wykonywania ćwiczeń fizycznych, które spowodują przyspieszenie spalanie tkanki tłuszczowej i wspomogą proces odchudzania.

 

Faza 2

W tej fazie możemy już uzupełnić nasz jadłospis o dodatkowe produkty, które w swoim składzie posiadają trochę większą zawartość węglowodanów oraz cukrów. Faza 2 pozwala dodać do menu takie produkty jak: pieczywo pełnoziarniste, ryż brązowy oraz owoce. Spożywaj te produkty z umiarem i stopniowo wprowadzaj do jadłospisu. Spożywanie zawyżonej ilości węglowodanów może spowodować zastopowanie redukcji masy ciała lub nawet waga może wzrosnąć. Zachowując umiarkowanie, nadal będziemy redukować zbędne kilogramy, lecz proces ten będzie przebiegał w wolniejszym tempie niż w fazie 1. Koniec fazy 2 można zakończyć w momencie osiągnięcia zakładanej przez nas wagi. W tym momencie należy przejść do diety South Beach faza 3.

 

Faza 3

Faza 3 to ostatni etap odchudzania, który powinien trwać przez cały okres życia. Od tego momentu kuracja odchudzająca zmienia w zdrowy sposób odżywiania. Od teraz możesz jeść wszystko, na co masz tylko ochotę. Jest tylko jeden warunek: należy zachować umiar w jedzeniu. Wierzę, że poznane w czasie diety dobre nawyki żywieniowe pozwolą wytrwać Ci w zdrowym sposobie odżywiania przez długi czas. W momencie, gdy zrezygnujemy ze zdrowego odżywiania, zajadając się chipsami i pijąc piwo, możemy spodziewać się powrotu do poprzedniej wagi, czyli efektu jojo. Staraj się w swoim jadłospisie umieszczać głównie produkty, które w swoim składzie posiadają węglowodany o małym indeksie glikemicznym (do 60 jednostek). Nie zapominajmy również, że zdrowy tryb życia to nie tylko prawidłowe odżywianie, ale równie ważne są ćwiczenia fizyczne, które utrzymują organizm w dobrym zdrowiu oraz kondycji.

 

Jadłospis diety South Beach

Dieta South Beach podzielona jest na 3 etapy, w których kolejno powiększamy jadłospis, dodając produkty zawierające coraz większą ilość węglowodanów. Dzięki temu możemy pozbyć się nadmiarowych kilogramów i utrzymać szczupłą sylwetkę bez powrotu do poprzedniej wagi sprzed diety. Zobaczmy teraz, jak wygląda jadłospis diety South Beach, czyli co należy spożywać, a czego należy się wystrzegać w kolejnych fazach diety.

 

Dieta South Beach – 1 Faza

W tej fazie dieta South Beach trwa 14 dni i jest dla nas najbardziej wymagająca. W fazie tej możemy zauważyć największe efekty diety i to, że chudniemy, zawdzięczamy głównie jej, dlatego bardzo ważne jest przestrzeganie ściśle jadłospisu. Bardzo ważnym elementem każdej diety jest spożywanie wody, dlatego staraj się jej wypijać przynajmniej 2 litry dziennie.

 

  • Jakie produkty można spożywać?

Drób(pierś z indyka, z kurczaka, szynka z indyka), wieprzowina (polędwica, szynka gotowana), chudą wołowinę (polędwica), warzywa (ogórek, sałata, kapusta, fasola, soczewica, groch, cukinia, seler, brokuły, bakłażan, kalafior), tłuszcze nienasycone(olej słonecznikowy, oliwa z oliwek), orzechy (laskowe, włoskie), jaja kurze, przyprawy ziołowe.

  • Jakich produktów nie należy spożywać?

Nabiału o większej zawartości tłuszczu niż 1% tłuszczu, tłustego sera, tłustego mięsa, napojów z zawartością kofeiny, produktów mącznych (jak np. makarony), ziemniaków, ryżu, marchewki, kukurydzy, alkoholu, słodyczy, owoców.

 

Dieta South Beach – 2 Faza

Jadłospis w tej fazie jest uzupełniony o nowe produkty i należy spożywać je do czasu, w którym osiągniemy wyznaczona wagę ciała.

  • Co jeść?

Jedz wszystko to, co masz w fazie 1 i dodatkowo dodaj poniższe produkty:

Nabiał o maksymalnie 1% zawartości tłuszczu, pieczywo pełnoziarniste, warzywa, owoce, czerwone wino.

 

Dieta South Beach – 3 Faza

Faza ta spełnia funkcję utrwalającą osiągnięte wyniki oraz przyzwyczaja organizm do zwykłych posiłków. Staraj się stopniowo przyzwyczajać organizm do tych posiłków, ponieważ w przeciwnym razie organizm powróci do poprzedniej wagi (efekt jojo). Jadłospis ten powinien być przestrzegany przez cały okres swojego życia, aby zachować zgrabną i zdrową sylwetkę.

 

 

Indeks Glikemiczny

Indeks glikemiczny to zestawienie produktów żywnościowych, ułożonych na podstawie ich wpływu na wzrost stężenia glukozy we krwi w okresie 2-3 godzin po przyjęciu. Zaleca się spożywanie produktów żywieniowych o możliwie jak najmniejszym indeksie glikemicznym.

 

Dieta South Beach — indeks glikemiczny tabela

Dieta South Beach — indeks glikemiczny

 

Dieta South Beach — zalety i wady

Do zalet diety należy zaliczyć:

  • duża skuteczność – zrzucenie 4-7 kg w ciągu 2 tygodni i dalsza utrata wagi w fazie 2,
  • łatwość zrzucania wagi, gdyż nie odczuwamy głodu,
  • łatwa w zastosowaniu,
  • prawidłowo zastosowana i przestrzegana eliminuje efekt jojo,
  • utrata masy ciała jest trwała,
  • pozwala wyuczyć prawidłowych nawyków żywieniowych.

 

Do wad należy zaliczyć:

  • wymaga silnej woli, ponieważ musimy zrezygnować z węglowodanów, używek itp.
  • dieta pozbawiona cukru sprawia, że możemy być rozdrażnieni,
  • wymagana wytrwałość w przestrzeganiu trzeciej fazy diety, która powinna trwać do końca życia,
  • nie jest przeznaczona dla osób posiadających zawyżony poziom cholesterolu, oraz dla chorych na cukrzycę.

 

Dieta South Beach — przeciwwskazania

Dieta ta, choć nie ma ostrego przebiegu, nie jest wskazana dla osób z niskim poziomem cukru we krwi oraz chorych na cukrzycę. Osoby z poważniejszymi chorobami, niedomaganiami przed rozpoczęciem diety powinny zasięgnąć opinii lekarza lub dietetyka. Natomiast osoby z wysokim poziomem cholesterolu mogą zastosować tę kurację, ale powinny zmniejszyć ilość spożywanych jajek.

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInUdostępnij

Może Ci się również spodoba

1 Odpowiedź

  1. Web Hosting napisał(a):

    Wazna jest zatem roznorodnosc i umiarkowanie w spozywaniu pokarmow, a nie ograniczanie jednego ze skladnikow odzywczych. Diety odchudzajace – dieta South Beach Dieta odchudzajaca South Beach polega na wylaczeniu z diety.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ćwiczenia na brzuch, dieta 6 pack. Jak schudnąć z brzucha located at Poland , super-brzuch.pl, Poland . Reviewed by Marcin Strzelecki rated: 4.8 / 5