Ćwiczenia na mięśnie proste brzucha

Nie ma osoby, która choć odrobinę nie narzekałaby na jakąkolwiek część swojego ciała. Zawsze jest nas za dużo, za mało, coś jest nie do końca takie jakim powinno być. Poza pośladkami i biustem w przypadku kobiet, najczęściej skarżymy się na brzuch. Każdy chciałby mieć wyrzeźbiony tzw. kaloryfer, albo przynajmniej delikatny zarys mięśni w tej okolicy. Podobno chcieć to móc, więc może dla każdego jest szansa? Może nie każdy będzie wyglądał jak prosto z okładki sportowego magazynu, ale wzmocnione mięśnie proste brzucha nigdy nie zawadzą! Poniżej znajdziesz kilka informacji i przede wszystkim ćwiczenia na mięśnie proste brzucha. Zaczynajmy!

Po co w ogóle te ćwiczenia?

Ćwiczenia na mięśnie proste brzucha jest w stanie doprowadzić nas do szczuplejszej, zgrabniejszej i bardziej atrakcyjnej sylwetki. Płaski brzuch to zdecydowanie pociągający widok, a na pewno zwiększający pewność siebie atrybut zarówno kobiecości jak i męskości w zależności od płci.

Nie sztuką jest zgadnąć, że mięsień prosty brzucha znajduje się w samym centrum naszego ciała i ciągnie się od klatki piersiowej (dokładniej od mostka), aż po spojenie łonowe (podbrzusze). Funkcje tego mięśnia to przede wszystkim możliwość zginania się naszego tułowia przy ruchu, unoszenie miednicy, ale także ochrona narządów wewnętrznych znajdujących się w obrębie jamy brzusznej. Jak widać poza ładnym wyglądem warto wesprzeć pracę tego mięśnia po to aby jak najdłużej móc cieszyć się zdrowiem i dobrą kondycją.

Co i jak trenować?

Zanim zajmiemy się treningiem na mięśnie brzucha, bardzo ważne jest aby uświadomić sobie, że bez dobrej rozgrzewki i ogólnej kondycji nie powinniśmy zaczynać treningu skupionego wyłącznie na jednej partii mięśni, bądź jednym mięśniu.

Jeśli jednak naszym głównym problemem jest słaby brzuch, chcemy go wzmocnić, lub po prostu wyrzeźbić zacznijmy ćwiczenia od rozgrzewki, aby nie zaszkodzić sobie w trakcie wykonywanych ćwiczeń. Sam trening na mięsień prosty brzucha powinien składać się z kilku ćwiczeń powtórzonych w przynajmniej 3 seriach. Bardzo ważna jest systematyczność, bo tylko wtedy możemy spodziewać się oczekiwanych efektów.

Ćwiczenia wspierające mięśnie brzucha możemy wykonywać w domu, nie potrzebujemy żadnych specjalnych sprzętów. Jedynym ułatwieniem w trakcie ćwiczeń może być karimata i oczywiście wygodny, nie krępujący ruchów strój sportowy.

3, 2, 1… start!

Do najpopularniejszych ćwiczeń na mięsień brzucha prosty należą oczywiście brzuszki. Ważne żeby przyciągać klatkę piersiową do ud, a nie ciągnąć w ich kierunku szyję i głowę. W tym ćwiczeniu to brzuch ma pracować, a nie nasz odcinek szyjny kręgosłupa. 3 serie po 10 powtórzeń to dobry początek.

Nożyce – kolejne ze znanych wszystkim ćwiczeń. Kładziemy się na macie, ręce i nogi wyprostowane. Nie odrywając tułowia od maty unosimy nogi na wysokość 30-40 cm i na zmianę opuszczamy (ale nie do samej ziemi). To samo wykonujemy dla obu nóg jednocześnie – obie nogi w górę i delikatnie opuszczamy w dół, ale znów tak aby nie dotknąć stopami do ziemi. Początki bywają trudne, dlatego gdy zaczynamy treningi rozpocznijmy od 3 serii po 10 wymachów na każdą nogę, a także 10 unoszeń  obu nóg razem.

Niezwykle popularnym, ale także bardzo skutecznym ćwiczeniem w ostatnim czasie stała się tzw. „deska”. Popularny plank (z ang.) to nic innego jak wytrzymanie określonego czasu (najczęściej zaczyna się od 30 sekund do 1 minuty) w pozycji przypominającej tytułową deskę. Ciężar ciała opieramy na przedramionach i stopach. Biodra, plecy i głowa znajdują się w jednej linii. Ćwiczenie wzmacnia nie tylko mięśnie brzucha, ale także pośladków, ud czy pleców.

Wszystkie wyżej wymienione ćwiczenia warto powtórzyć najpierw jeden raz w ilości określonej przy każdym z tych ćwiczeń, a w miarę postępów dokładać kolejne powtórzenia. Należy pamiętać, że ćwiczenia wzmacniające mięśnie nie są dla osób, które borykają się z problemem nadwagi, bądź mają jakiekolwiek urazy wykluczające je z tego typu treningu.

Same ćwiczenia są oczywiście niezwykle istotne, mówi się nawet, że żadne lekarstwo nie zastąpi ruchu, ale każdy ruch może zastąpić lekarstwo, nie mniej jednak dobrze jest także zwracać uwagę na naszą dietę i ogólny tryb życia, aby wszystko razem współgrało tak jak powinno.

 

 

 

Oceń wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Don`t copy text!
Przeczytaj poprzedni wpis:
Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

W tym tekście omówimy proste ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha. Jest to dość łatwa do rozbudowy partia, ze względu na...

Zamknij