Jak stan ketozy wpływa na mięśnie brzucha?

Ludzie od zawsze chcieli być w jak najlepszej formie, by móc cieszyć się zdrowiem oraz estetyczną sylwetką. Na przestrzeni ostatnich kilku dekad powstało wiele mitów i diet, które w cudowny sposób miały zbawić nas od niechcianej tkanki tłuszczowej oraz zbędnych kilogramów. Niestety, większość z nich okazała się nieskuteczna, a niektóre prowadziły nawet do uszczerbków na zdrowiu. Jenak, dzięki wielu badaniom, naukowcom i dietetykom udało stworzyć się model żywieniowy, który doprowadzi do szybkiego schudnięcia a także przyniesie nam prozdrowotne korzyści. Mowa tutaj o ketozie, jednak zanim przejdziemy do jej szerszego opisu oraz wpływu na mięśnie brzucha, zacznijmy od kilku zasad, o których powinna pamiętać każda planująca rozpoczęcie diety osoba. Tak naprawdę, czynnikiem decydującym o tym, czy schudniemy niosą wybierane przez nas produkty, a bilans kaloryczności naszych posiłków. Jednak, żeby dieta była skuteczna musi ona być przede wszystkim zdrowa- dostarczać koniecznych dla prawidłowego funkcjonowania mikroelementów oraz wpasowywać się w nasze preferencje.

 

Czym jest ketoza? 

Wspomniana wcześniej ketoza to idealny system żywieniowy dla osób, które uwielbiają tłuste produkty. Być może spotkałeś się z opiniami, że do schudnięcia konieczne jest ograniczenie ich w swojej diecie, jednak w tym przypadku sytuacja przedstawia się całkowicie inaczej. Organizm przechodząc w stan ketozy rozpoczyna pobierać energię z tłuszczy zamiast węglowodanów. Przejście na ketozę wiąże się z drastycznym ograniczeniem węglowodanów, zazwyczaj do liczby nie większej niż 50 gramów dziennie. Bardzo ważne jest również ich źródło, powinny to być głównie warzywa oraz inne produkty z dużą ilością błonnika. Zazwyczaj wiąże się to również z niemalże całkowitym wyeliminowaniem słodkich produktów z naszego jadłospisu. Zamiast tego zaczynamy spożywać produkty bogate w tłuszcze: mięso, tłuste ryby, jajka, oliwa z oliwek, różnego rodzaju orzechy, awokado, olej kokosowy, masło, czy śmietana. Zanim organizm wejdzie w stan ketozy musimy przejść okres adaptacyjny. Trwa on zazwyczaj około 30 dni. W tym okresie nasz organizm adaptuje się do braku węglowodanów i poprzez wytworzenie ciał ketonowych rozpoczyna pobieranie energii z tłuszczu.

 

Ketoza a zdrowie i mięśnie brzucha

Dieta ketogeniczna uznawana jest za jedną z najzdrowszych dla człowieka. Przede wszystkim jest ona dla nas bardzo neutralna ponieważ nasi przodkowie na przestrzeni tysięcy lat odżywiali się w ten sposób. Głównym celem każdej osoby  przechodzącej na dietę jest utrata tkanki tłuszczowej, co w przypadku ketozy przebiega bardzo szybko. Jeżeli w szczególności zależy nam na płaskim i umięśnionym brzuchu to jest to idealny sposób żywienia. Podczas ketozy nie musimy spożywać posiłków co 3-4 godziny, dzięki czemu, poza brakiem uczucia głodu, nie doświadczymy też tzw. ,,wzdętego brzucha”. Ludzie stosujący ketozę doświadczają zdecydowanej poprawy w poziomie swojego skupienia i zdolności poznawczych.  Jest to również doskonały sposób na zwalczenie uzależnień od niezdrowych produktów jak coca-cola, czy innego rodzaju słodycze. Badania udowodniły także pozytywny wpływ ketozy w przypadku zastosowaniu jej u osób chorych na: ADHD, epilepsję, autyzm czy cukrzyce typu II. Jak widać jest to doskonała strategia żywieniowa, jednak najważniejsze jest trzymanie się jej założeń.

 

 

Oceń wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Don`t copy text!
Przeczytaj poprzedni wpis:
Dieta wysoko-tłuszczowa a „kaloryfer”

W powszechnym mniemaniu wysoka zawartość tłuszczy w diecie w prosty sposób przyczynia się do odkładania się nadmiaru tkanki tłuszczowej w...

Zamknij