Mity na temat ćwiczeń brzucha

Na temat ćwiczenia brzucha w ostatnim czasie pojawiło się sporo mitów. Oto niektóre z nich:

  1. Brzuszki to najlepsze i jedyne ćwiczenie na brzuch.

Mimo tego, że brzuszki jako ćwiczenie nie są najgorsze, nie oznacza to również, że są najlepsze. Same w sobie brzuszki nie są zbyt skuteczne, ponieważ nie angażują wszystkich mięśni brzucha, a my nie widząc efektów przez dłuższy czas, możemy łatwo zniechęcić się do dalszych ćwiczeń. Niepotrzebnie! Zamiast zwykłych brzuszków możemy wprowadzić do naszego treningu np: brzuszki skośne, spięcia, przyciąganie kolan do klatki piersiowej lub użyć dodatkowego obciążenia. Przede wszystkim powinniśmy jednak pamiętać o zdrowej, dostosowanej do nas diecie. Efekty na pewno będą zdecydowanie lepsze!

  1. Brzuch trzeba trenować codziennie.

Nie trzeba, a nawet nie powinno się trenować brzucha codziennie! Kiedy będziemy trenować daną partię mięśniową codziennie, nie będzie miała ona czasu na regenerację i odpoczynek, a tym samym na rozwijanie się. Zamiast katować się codziennie ćwiczeniami na jedną partię ciała, zdecydowanie lepiej jest rozłożyć treningi w czasie (bezpiecznie będzie ćwiczyć brzuch od trzech do czterech razy w tygodniu) i dać w tym czasie odpocząć naszym mięśniom.

  1. Musisz ćwiczyć do utraty sił!

Wiele osób uważa, że należy ćwiczyć tak długo, aż starczy nam sił. Jest to jeden z najczęściej spotykanych oraz powtarzanych mitów, a może nam niestety bardzo zaszkodzić.Taki trening nie jest ani trochę bezpieczny, może nawet doprowadzić do kontuzji. Aby tego uniknąć dobrze jest podzielić trening na serie (na przykład pięć serii po dwadzieścia powtórzeń), a pomiędzy nimi robić krótkie przerwy. Dzięki temu w czasie przerw będzie czas na krótki odpoczynek oraz nabranie sił przed kolejną serią. Ważne jest również, by pamiętać, że ważniejsza od ilości jest jakość wykonywanych przez nas ćwiczeń ćwiczeń. Powinniśmy skupić się, by wszystkie ćwiczenia wykonywać dokładnie oraz w odpowiedni sposób.

  1. Najważniejsze są ćwiczenia.

Kolejny błąd. Dobra odpowiednia dieta to około 60% sukcesu, a dopiero pozostałe 40% to zasługa treningu (oczywiście pod warunkiem, że wykonujemy go dobrze). Niezależnie od tego jak i ile będziemy ćwiczyć, jeśli nasza dieta będzie składała się z fast foodów, niezdrowych przekąsek oraz smażonych potraw, niestety w walce o płaski brzuch nie mamy szans. Dlatego należy również pamiętać o odpowiedniej diecie, by sobie nie zaszkodzić. Powinna być bogata w pełne ziarno zbóż, warzywa oraz owoce. A jeśli chcecie mieć pewność, że będziecie odżywiać się odpowiednio, możecie skorzystać z pomocy specjalisty.

  1. Jeśli ćwiczyć to tylko rano.

Często słyszy się, że najlepszą porą na ćwiczenia są poranki i powinna to być pierwsza rzecz w ciągu dnia, którą zrobimy. Jest to oczywiście bzdura, a poranki są tak samo dobrą porą na ćwiczenia jak popołudnia lub wieczory. Powinniśmy ćwiczyć wtedy, kiedy mamy na to odpowiednią ilość czasu, by móc spokojnie, nie spiesząc się wykonać dokładnie swój trening. Jakość naszego treningu nie jest w żaden sposób uzależniona od pory dnia w czasie której go wykonujemy.

  1. Jeśli będę podnosić ciężary zamiast tłuszczu na moim brzuchu pojawią się mięśnie.

Tkanka tłuszczowa nie jest tkanką mięśniową. To oznacza, że nie da się przerobić tłuszczu na mięśnie niezależnie od tego jak bardzo będziemy się starać. Chcąc zredukować tkankę tłuszczową możemy to zrobić na przykład poprzez odpowiednią dietę, a nie podnoszenie ciężarów. Jeśli natomiast chcemy zbudować oraz wzmocnić tkankę mięśniową, trening na pewno nam w tym pomoże.

  1. Dzięki ćwiczeniom cardio mogę wymodelować brzuch i zrobić sześciopak.

Jeśli chcemy to osiągnąć na początku musimy spalić tkankę tłuszczową i w tym z pewnością ćwiczenia cardio nam pomogą. Jeśli chcemy natomiast zbudować i wyrzeźbić mięśnie niezbędny będzie nam do tego trening siłowy wraz z ciężarami. Niestety, ale nie wyrzeźbimy masy mięśniowej przez same treningi cardio, takie jak na przykład bieganie oraz bez dodatkowego obciążenia.

Na temat ćwiczeń brzucha krąży sporo mitów, a to tylko niektóre z nich. Trzeba jednak rozważnie podchodzić do wszystkich takich informacji i najpierw dowiedzieć się czy na pewno są one prawdziwe.

Oceń wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Don`t copy text!
Przeczytaj poprzedni wpis:
Od czego zacząć wyrabianie mięśni brzucha?

Brzuch bez fałd, z widocznym zarysem mięśni jest marzeniem niejednego z nas. Kiedy już postanowisz doprowadzić tę część ciała do...

Zamknij