Od czego zacząć wyrabianie brzucha?

Brzuch bez fałd, z widocznym zarysem mięśni jest marzeniem niejednego z nas. Kiedy już postanowisz doprowadzić tę część ciała do doskonałości, brawo dla ciebie. Motywacja to pierwszy, bardzo ważny krok. Dalej musisz się do tego zabrać w odpowiedni sposób. Dowiedz się, jak prawidłowo zacząć wyrabiać brzuch.

Dwie podstawowe zasady.

Wyrabianie jakichkolwiek mięśni kojarzy się przede wszystkim z ćwiczeniami siłowymi. Najpopularniejsze ćwiczenia na brzuch, to na przykład brzuszki lub nożyce. Niestety jest to bardzo często błędne myślenie, ponieważ aby mięśnie były widoczne, najpierw musimy pozbyć się tkanki tłuszczowej.

Brzuszkami jej nie spalimy. Do tego jest przede wszystkim potrzebna odpowiednia dieta i ćwiczenia cardio w różnych proporcjach, w zależności od ilości tkanki tłuszczowej, obecnego trybu życia i organizmu. Jeśli jednak postanowisz ćwiczyć brzuch pomimo tzw. “oponki”, może to przynieść odwrotne efekty. Brzuch optycznie jeszcze się powiększy, ponieważ wzmocnione i powiększone mięśnie będą wypierały nadmiar tkanki tłuszczowej. A zatem, startem do budowania umięśnionego brzucha jest po pierwsze odpowiednia dieta, a dopiero potem ćwiczenia siłowe.

Dieta na brzuch. 

Odpowiednia dieta jest ważna dla brzucha, szczególnie dla osób z figurą typu jabłko. Tam jakikolwiek nadmiar tkanki tłuszczowej odkłada się właśnie w okolicy brzucha. Niemniej wiele osób ma problem z utrzymaniem płaskiego brzucha ze względu na tryb życia, jaki prowadzą. Z tego powodu poniższe rady nie stosują się tylko dla osób z tendencją do odkładania tkanki tłuszczowej na brzuchu, ale i dla wszystkich innych.

  • Białko

Białko jest podstawowym budulcem mięśni. Bez jego dużej ilości, mięśnie nie będą miały z czego się tworzyć, nawet jeśli zastosujesz bardzo intensywne ćwiczenia. Zdrowe produkty, w których znajdziesz dużo białka to: jajka, mleko, ryby i owoce morza, jogurt (oczywiście naturalny, ponieważ smakowe produkty mają w sobie bardzo dużo cukru) lub pistacje. Jeśli chodzi o wyroby mięsne, warto do swojej diety wprowadzić wyroby chude, najlepiej białe mięso drobiowe.

  • Ogranicz węglowodany 

Węglowodany, choć często w ogólnej opinii potępiane, są bardzo potrzebne naszemu organizmowi. Są źródłem energii. Należy jednak pamiętać, że ich nadmiar przekształcany jest w tkankę tłuszczową (odkładany “na później”). Ilość węglowodanów potrzebnych człowiekowi zależy od jego ilości ruchu. Osoba prowadząca siedzący tryb życia, będzie potrzebowała ich mniej. Pamiętaj jednak, że żeby dieta była zdrowa, powinno się wybierać węglowodany złożone. Znajdziesz je w: płatkach owsianych, produktach pełnoziarnistych (chleb, makaron), mące żytniej i razowej, jęczmieniu i innych.

  • Tłuszcze.

Tłuszcze także są potrzebne naszemu organizmowi, jednak należy wybierać te zdrowe. Unikaj sztucznie produkowanych tłuszczów trans. Znajdziesz je w słodyczach, frytkach, popcornie, gotowych ciastach, margarynie. Śmiało za to możesz jeść smalec, masło, boczek, łososia, sardynki czy śledzie.

  • Woda

Pij dużo wody. Jest ona środkiem, w którym przechodzą przemiany w organizmie. Dzięki niej tłuszcz szybciej się spala.

 


Krótko o trybie życia. 

Przy usuwaniu nadmiaru tłuszczu z brzucha ważny jest tryb życia. Przebywanie w ciągłym stresie znacznie zwiększa odkładanie się tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha. Choć często jest to trudne, postaraj się ograniczyć stres w swoim codziennym życiu. Staraj się znaleźć każdego dnia choć pół godziny na czynności, które cię relaksują.

 

A teraz o ćwiczeniach. 

Jeśli wdrożyłeś w swoje życie odpowiednią dietę, pora na ćwiczenia. Jeśli na twoim brzuchu zalega sporo niepotrzebnej tkanki tłuszczowej, warto przede wszystkim wprowadzić ćwiczenia aerobowe, które pomogą ją spalić. Możesz skorzystać z oferty zajęć fitness, crossfitu itp. lub, jeśli wolisz ćwiczyć sam w domu, włączyć odpowiednie filmiki na youtube – jest ich w sieci dużo, szczególnie anglojęzycznych, co przy ćwiczeniach nie przeszkadza znacząco.

Ćwiczenia siłowe na brzuch:

  • Popularne brzuszki

Brzuszki są bardzo efektowne w budowaniu mięśni brzucha pod warunkiem, że wykonujemy je poprawnie. Dłonie powinny lekko dotykać szyi, bez zaplątywania czy podtrzymywania się jej. Podczas wydechu powietrza należy unosić górę klatki piersiowej w kierunku kolan. wystarczy, że z podłoża podniesiesz się tylko do wysokości łopatek. Tkwij chwilę w tej pozycji, a następnie wróć do początkowej, jednocześnie wydychając powietrze.

Brzuszki mogą mieć różne urozmaicenia i warianty. Warto zapoznać się najpierw z ich rodzajami. Ponadto na mięśnie brzucha dobrze działają ćwiczenia takie jak nożyce, sprężyna czy deska.

Od czego zacząć wyrabianie brzucha?
Oceń wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj inne:
jak zrzucić brzuch
Sylvester Stallone – trening brzucha wg Sly

kalistenika
Kalistenika – ćwiczenia, trening kalisteniczny na brzuch

Zamknij